Патрабаванні да паведамленняў у публічных чатах і каментарыях на сэрвісах Яндекса

Многія сэрвісы Яндекса даюць магчымасць для зносін карыстальнікаў і абмену думкамі паміж імі, а таксама дазваляюць пакідаць каментарыі праз спецыяльную платформу або функцыянальнасць сэрвісу. Каб зносіны заставаліся прыемнымі і карыснымі, паведамленні і каментарыі, апублікаваныя ў агульным доступе, правяраюцца на адпаведнасць выкладзеным ніжэй правілам.

Праверку праходзяць

Каментарыі і паведамленні ў публічных чатах у Яндекс.Браўзеры, на сэрвісах Яндекс.Відэа, Яндекс.Люстэрка, Яндекс.Калекцыі, Яндекс.Навіны, Яндекс.Спорт, Яндекс.Эфір, на Турба-старонках, а таксама ў любых іншых публічных абмеркаваннях на сэрвісе Яндекс.Чаты.

Публікацыі, не адпаведныя правілам, могуць быць схаваны або выдалены. Пры паўторным парушэнні акаўнт аўтара можа быць заблакіраваны.

Заўвага: Кантэнт, апублікаваны на самім сэрвісе (напрыклад, тэкст навіны, выява, відэа), а не ў каментарыях або чатах, рэгулюецца Умовамі выкарыстання адпаведнага сэрвісу і Карыстальніцкім пагадненнем сэрвісаў Яндекса.

У публічных чатах і на платформе каментарыяў забаронена публікаваць паведамленні, у якіх прысутнічаюць:

Таксічнасць і абразы

Любы карыстальнік Яндекса мае права выказваць свой пункт гледжання, нават непапулярны. Але на старонках Яндекса недапушчальна публікаваць паведамленні з мэтай пакрыўдзіць або прынізіць каго-небудзь. Таксама забаронены тролінг і іншыя формы правакацый і здзекаў.

Паважайце адно аднаго і не выкарыстоўвайце фармулёўкі, якія могуць абразіць іншых карыстальнікаў. Размаўляйце ветліва, без агрэсіі, нават калі вы не згодныя з чужым меркаваннем. Зважайце не толькі на адсутнасць лаянкі і ненарматыўнай лексікі, але і на агульны сэнс вашых паведамленняў.

Устрымайцеся ад публікацыі кантэнту з мэтай нашкодзіць, прымусіць чытачоў адчуваць негатыўныя эмоцыі, жаданне нанесці шкоду сабе і/або свайму здароўю.

Мова варожасці

Мова варожасці — гэта выказванне нянавісці любымі моўнымі і мастацкімі сродкамі.

Не публікуйце інфармацыю, якая прапагандуе нянавісць або дыскрымінацыю па расавай, этнічнай, палавой, рэлігійнай, сацыяльнай і іншых прыкметах.

Не размяшчайце інфармацыю, якая змяшчае пагрозы, абяцанні нашкодзіць, падбухторвае да ўжывання гвалту ці нанясення матэрыяльнага/маральнага ўрону суразмоўцу або трэцім асобам.

Ненарматыўная лексіка

Старайцеся не выкарыстоўваць абсцэнную і «нізкую» лексіку, грубыя фармулёўкі і жаргонныя выразы. Не ўсе людзі ўспрымаюць такі кантэнт.

Мноства памылак і няпоўны тэкст

Пішыце пісьменна. Не выкарыстоўвайце ў паведамленнях толькі вялікія літары або вялікую колькасць спецыяльных сімвалаў. Такі тэкст цяжэй чытаць.

Не адпраўляйце недапісаныя тэксты, неінфарматыўныя паведамленні з адвольным наборам сімвалаў або нязвязныя выразы. Не злоўжывайце эмодзі, асабліва ў тэматычных абмеркаваннях, напрыклад, у каментарыях да навін. Яны не зробяць гутарку больш змястоўнай.

Не публікуйце допісы і каментарыі, якія складаюцца толькі са спасылкі. Сэнс паведамлення павінен быць зразумелы без пераходу ў іншыя крыніцы.

Падазроная спасылка

Не публікуйце спасылкі на матэрыялы, змест якіх не адпавядае гэтым правілам.

Шок-кантэнт

Падрабязныя апісанні і выявы траўмаў, хвароб, выродлівасці, трупаў, здарэнняў і катастроф, гвалту да людзей і жывёлін, працэсу родаў і іншага падобнага кантэнту могуць выклікаць агіду і шакіраваць людзей, таму яны не вітаюцца на сэрвісах.

Непрыстойны кантэнт

Не публікуйце інфармацыю парнаграфічнага характару, якая апісвае і/або дэманструе палавыя зносіны ці мае яўны сексуальны характар.

Не размяшчайце непрыстойныя каментарыі, у тым ліку пра чыю-небудзь знешнасць, або прапановы інтымных паслуг.

Запазычаны кантэнт

Не выкарыстоўвайце і не загружайце кантэнт, які належыць трэцім асобам, без іх згоды.

Калі ў публікацыі сустракаюцца выявы і відэаролікі, створаныя вамі — пазначце іх аўтараў або першакрыніцу. Калі вы цытуеце чужыя словы — вазьміце цытату ў двукоссе і паведаміце, каму яна належыць.

Заведама непраўдзівая інфармацыя

Дзяліцеся толькі праверанай інфармацыяй, якая адпавядае рэчаіснасці. Не ўводзьце ў зман карыстальнікаў.

Да заведама непраўдзівай інфармацыі належаць спробы выдаць сябе за трэцюю асобу, інфармацыйныя містыфікацыі, клікбэйтныя загалоўкі і г. д.

Рэклама і спам

На сэрвісах Яндекса можна абменьвацца думкамі, напрыклад, пра фільм або перадачу, чытаць і пакідаць каментарыі па тэме абмеркавання, пісаць водгукі. Рэкламныя паведамленні, якія навязваюць тавары і паслугі і перашкаджаюць свабоднаму абмеркаванню, тут недарэчы.

Не размяшчайце паведамленні камерцыйнага характару, мэта якіх прыцягнуць увагу да тавару, працы, паслугі і/або брэнда, аб’явы аб продажы тавараў, выкананні работ і/або аказанні паслуг або спасылкі на староннія рэсурсы з такімі прапановамі. Вы можаце параіць тавар ці паслугу, калі карыстальнік папрасіў менавіта пра гэта, або калі самі хочаце расказаць пра досвед выкарыстання прадукту або пра зварот у арганізацыю.

Не адпраўляйце спам — інфармацыю, якая не тычыцца зместу публікацыі і распаўсюджваецца сярод карыстальнікаў, першапачаткова ў ёй не зацікаўленых. Не адпраўляйце ў адным чаце вялікую колькасць стыкераў запар, гэта таксама можа быць прызнана спамам.

Папрашайніцтва і вымаганне на старонках сэрвісаў таксама недапушчальныя.

Асабістая інфармацыя

Не распаўсюджвайце ў публікацыях і каментарыях асабістую інфармацыю пра сябе або іншых людзей. Да такой інфармацыі належыць:

  • Серыя і нумар пашпарта, нумары іншых дакументаў.
  • Кантактныя даныя, у тым ліку нумар тэлефона, адрас, электронная пошта.
  • Даныя банкаўскіх карт.
  • Лагіны і паролі.

Небяспечны і незаконны кантэнт

Не размяшчайце інфармацыю, забароненую да распаўсюджвання законам, а таксама інфармацыю, якая пагражае правам і інтарэсам трэціх асоб і Яндекса.

Незаконнай і небяспечнай лічыцца інфармацыя, якая:

  • змяшчае заклікі да здзяйснення супрацьзаконных дзеянняў або патэнцыйна небяспечнай дзейнасці, у тым ліку з прыкметамі экстрэмісцкай скіраванасці, заклікі да ўдзелу ў масавых беспарадках і г. д.;
  • парушае правы карыстальнікаў і трэціх асоб, або стварае пагрозу такога парушэння;
  • парушае патрабаванні заканадаўства;
  • пагражае бяспецы сэрвісу і яго нармальнаму функцыянаванню.

Калі вы заўважылі публікацыю або каментарый з парушэннем правілаў, або лічыце, што ваша паведамленне было выдалена памылкова, напішыце ў службу падтрымкі.